Skip to content
Hushållsapparater och vitvaror
Logga in/Registrera dig

Villkor Bosch 100 dagar NöjdKund

100 dagar NöjdKund

Är du inte 100 % nöjd får du returnera din registrerade Boschprodukt inom 100 dagar.

Registrera din nya produkt

Villkor Bosch 100 dagar NöjdKund-erbjudande

För att Bosch 100 dagar NöjdKund-erbjudande ska gälla behöver du först ha registrerat dig och din Boschprodukt på MyBosch senast två veckor efter inköpsdatum eller leveransdatum (för de fall produkten levereras vid ett senare tillfälle). För att sedan nyttja Bosch 100 dagar NöjdKund-erbjudandet måste du ha returnerat produkten senast 100 dagar efter inköpsdatum/leveransdatum. Bosch 100 dagar NöjdKund-erbjudandet gäller endast konsumenter och inte näringsidkare.

Produkten måste vara köpt och slutbetald i en online- eller fysisk butik i Sverige och gäller ej Bosch vitvaror som medföljer nyproduktion av lägenhet eller hus eller sk B-varor. Bosch 100 dagar NöjdKund-erbjudandet omfattar inte heller Tassimo kapselmaskiner. Du behöver spara ditt kvitto samt originalemballaget i fall du vill returnera din produkt (samt leveranskvittens i fall produkten levererats vid ett senare tillfälle än inköpsdatum). Vid registreringen skapar du först ditt MyBosch-konto och därefter loggar du in och registrerar din Boschprodukt/dina Boschprodukter.

För att returnera produkten behöver du fylla i ett returformulär och ladda upp kvittokopia (samt leveranskvittens ifall produkten levererats vid ett senare tillfälle än inköpsdatum). Därefter kommer du att få retur- och emballageinstruktioner per mail. Förpacka produkten väl i originalemballaget, så att produkten inte skadas vid transport. Produkten ska vara fullt fungerande och ren* vid återlämnandet. Vid retur av en stor hushållsapparat** kommer anvisat fraktbolag att hämta upp din produkt och vid småelsprodukt*** kommer du att få lämna in den till ett anvisat ombud.

Bosch 100 dagar NöjdKund erbjudande omfattar inte fraktkostnaden för din retur och därmed behöver du betala en returkostnad på 495 kr för en stor hushållsapparat* och 80 kr för en småelsprodukt** och en eventuell rengörningsavgift*. Detta belopp dras mot inköpspriset vid återbetalning. När din retur kommit oss tillhanda kommer du att få dina pengar utbetalda till ditt angivna bankkonto, med avdrag för returkostnaden, inom 4–8 veckor. Om produkten är i obruten förpackning och du vill återlämna produkten inom ramen för butikens dagar för öppet köp så vänd dig först till din butik för att återlämna produkten. Bosch 100 dagar NöjdKund erbjudande begränsar inte din normala produktgaranti och påverkar inte heller dina rättigheter enligt konsumentköplagen.

Om du vill ta bort Boschprodukter, som du registrerat i MyBosch vid ett tidigare tillfälle, eller radera hela ditt MyBosch-konto måste du göra det själv under din profil.

Har du frågor om Bosch 100 dagar NöjdKund erbjudande, ring oss på 0771-11 22 77.

Välj knappval 1–4 i menyn (produktinformation inför köp).

*Skulle produkten inte vara fullt rengjord så kommer en rengörningsavgift på 295 kr dras av på utbetalningen.

** Diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare, kylskåp, frys, kyl/frys, ugn, häll, spis, fläkt, mikrovågsung eller inbyggd espressomaskin.
*** T.ex. köksmaskin, fristående espresso, dammsugare, kaffebryggare, vattenkokare, elvisp eller handmixer.