1. KAMPANJENS UPPHOVSPERSON

Ansvarig för aktuell kampanj är BSH Home Appliances AB (”BSH”), P.O. Box 503, S-16929 Solna, +46 8 734 12 00.

2. OM KAMPANJEN

2.1. Deltagare

2.1.1 Alla deltagare måste vara över 18 år. Distributörer, återförsäljare, leasinggivare, uthyrare samt personalinköp genom BSH omfattas inte av kampanjen. Distributörer, återförsäljare, leasinggivare, uthyrare och andra näringsidkare får inte delta i kampanjen å sina kunders vägnar, varken direkt eller indirekt.

2.1.2 I och med utnyttjande av denna kampanj, anses deltagaren ha lämnat sitt medgivande till dessa villkor.

2.2. Kampanjprodukter, geografisk utsträckning och tidsperioder:

2.2.1 Den här kampanjen är endast tillgänglig vid köp av Bosch utvalda fristående vitvaror hos

Elgiganten, Elon, Media Markt, Tretti, Whiteaway, Power, NetOnNet, Vitvaruexperten, Byggmax, Bygghemma, Euronics, Hemmy.se eller Dalby Elektriska med modellnummer enligt tabell under punkt 2.3.1 (”Kampanjprodukterna”).

2.2.2 Kampanjen gäller för köp av Kampanjprodukterna mellan den 1 september 2022 och 31 december 2022. (”Kampanjperioden”).

2.2.3 Alla Kampanjprodukter måste köpas från Elgiganten, Elon, Media Markt, Tretti, Whiteaway, Power, NetOnNet, Vitvaruexperten, Byggmax, Bygghemma, Euronics, Hemmy.se, Dalby Elektriska eller bosch-home.se.

2.2.4 Deltagare kan enbart få en återbetalning utbetald per Bosch produkt.

2.3 Om kampanjen.

2.3.1 När deltagaren köper en ny Bosch diskmaskin med något av nedan modellnummer, kopplar upp diskmaskinen till Home Connect och registrerar sig (eller loggar in på sitt konto) i MyBosch https://www.bosch-home.se/mybosch/registrera-produkt och därefter registrera sin köpta produkt i MyBosch får deltagaren upp till 1000 SEK/produkt tillbaka av BSH enligt nedanstående tabell:

2.3.2 Den här kampanjen är inte tillgänglig i kombination med andra återbetalningskampanjer hos BSH eller Elgiganten, Elon, Media Markt, Tretti, Whiteaway, Power, Vitvaruexperten, Byggmax, Bygghemma, Euronics, Hemmy.se, Dalby Elektriska eller bosch-home.se.

2.4.4 Kampanjprodukter som återlämnas (och som inte är defekta) till Elgiganten, Elon, Media Markt, Tretti, Whiteaway, Power, NetOnNet, Vitvaruexperten, Byggmax, Bygghemma, Euronics, Hemmy.se, Dalby Elektriska eller bosch-home.se omfattas inte av kampanjen, och deltagare som försöker utnyttja erbjudandet med hjälp av dessa produkter kommer inte att få utbetalat kampanjbeloppet. För det fall BSH redan har betalat ut beloppet, måste deltagaren återbetala utbetalt belopp. Om BSH får kännedom om sådant bedrägeri har BSH möjlighet att vidta rättliga åtgärder gentemot inblandade deltagare.

3. Hur du deltar

3.1 För att delta i kampanjen måste deltagaren köpa en kampanjprodukt inom kampanjperioden och göra en anmälan enligt nedan instruktioner online, mellan den 1 september 2022 och 15 februari 2023.

3.2 Deltagaren uppmanas att följa nedanstående steg för att ta del av erbjudandet:

(I) Deltagaren måste koppla upp sin nya produkt i appen Home Connect och därefter ta en screen shot (skärmdump) av den uppkopplade produkten i appen.

(II) Deltagaren måste därefter bli medlem (eller logga in på sitt konto) i MyBosch https://www.bosch-home.se/mybosch/registrering och därefter registrera sin köpta produkt i MyBosch.

(III) Deltagaren leds direkt vidare till sin produktsida i MyBosch där denne blir ombedd att uppge sina utbetalnings-/bankuppgifter. Dessa uppgifter behövs för att återbetalning (BACS) ska kunna ske i enlighet med kampanjvillkoren. Deltagaren ska skanna, ladda upp och bifoga en kopia av kvittot eller orderbekräftelsen av köpet (inklusive moms). På kvittot/orderbekräftelsen skall produktens artikelnummer, inköpsdatum och butikens namn tydligt framgå. Är artikelnumret inte synligt på kvittot, bifoga även annat dokument (orderbekräftelse, leveranssedel) där artikelnumret tydligt framgår. Deltagaren ska även ladda upp och bifoga en screen shot (skärmdump) av sin uppkopplade produkt i appen Home Connect.

Uppgifterna skickas sedan vidare via säkra filer till vår samarbetspartner Benamic, som hanterar utbetalning av återbetalningssumman för kampanjen.

(IIII) När anmälan via produktsidan enligt ovan har skett får deltagaren ett e-postmeddelande med en bekräftelse på att dennes anmälan har mottagits.

3.3 När deltagarens anmälan har tagits emot och godkänts kommer Benamic att arrangera en direkt BACS-överföring på upp till 1000 SEK till deltagarens bankkonto via HyperWallet Systems Europe Limited.

3.4 Benamic strävar efter att göra återbetalningen inom 28 dagar från mottagandet av en komplett och korrekt ifylldregistrering.

3.5 Benamic hanterar inte några anmälningar som inkommer efter kampanjperiodens slutdatum eller som Benamic efter eget gottfinnande bedömer vara ofullständiga eller oläsliga.

4. FRISKRIVNINGAR

4.1. BSH och Benamic förbehåller sig rätten att granska anmälningar i syfte att kontrollera att dessa villkor respekteras och att begära ytterligare information och relevanta dokument. BSH och Benamic förbehåller sig rätten att utesluta anmälningar och/eller deltagare om det finns misstanke om att kampanjen missbrukas på något sätt.

5. Hantering av persondata

5.1 BSH, Box 503, S-16929 Solna, +46 8 734 12 00 är registrerat i Sverige under organisationsnummer 556201-4182 och personuppgiftsansvariga enligt tillämpliga lagar och bestämmelser om skydd av personuppgifter för alla personuppgifter som deltagaren uppger i samband med utnyttjande av denna kampanj. All personlig information kommer att behandlas av BSH och Benamic endast i samband med hantering av denna kampanj inklusive tillhandahållande av information till tredje part utsedda att administrera kampanjen. BSH kan komma att lämna ut deltagarens personuppgifter om BSH är skyldigt att göra så enligt lag eller domstolsbeslut. När deltagaren tar del av kampanjen, behandlar vi deltagarens uppgifter grundat på vårt legitima intresse av att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot deltagaren. Deltagarens personuppgifter kommer att behandlas så länge det är motiverat av sammanhanget.

5.2 Deltagaren har rätt att få besked om vilka personuppgifter om deltagaren som vi behandlar och hur vi behandlar dessa genom att kontakta oss via detta formulär. Deltagaren har också rätt att begära rättelse i fråga om personuppgifter som vi behandlar om deltagaren för det fall de är felaktiga och behöver uppdateras. Deltagaren har även i vissa fall rätt att få personuppgifterna raderade, t ex om de inte är längre nödvändiga för det ändamål för vilket de samlades in. För att ta vara på dina rättigheter, kontakta oss på data-protection-se@bshg.com eller läs mer på https://www.bosch-home.se/allman-information/din-integritet-hos-bosch.

6. LAG OCH JURISDIKTION

Så långt lagen tillåter ska dessa villkor och eventuella tvister som uppstår på grund av eller i samband med dem och denna kampanj styras av och tolkas i enlighet med lagarna i Sverige och lyda under den icke-exklusiva jurisdiktion som tillhör domstolarna i Sverige. Som konsument har deltagaren eventuellt rätt att vidta rättsliga åtgärder på deltagarens eget språk och i deltagarens lokala domstolar. Deltagaren kan få information om vilka deltagarens rättigheter är från den lokala organisationen för konsumentrådgivning. Deltagarens lagstadgade rättigheter begränsas inte av dessa villkor.