Ta ditt smarta hem till nästa nivå och få ihop vardagspusslet med Home Connect. Fjärrövervaka och fjärrstyr alla Bosch hushållsapparater med Home Connect-appen, var du än befinner dig. Ladda ner appen och starta resan mot smidigare matlagning!

Det har aldrig varit enklare att laga mat

Home Connect gör att du lättare kan styra alla vitvaror på ditt sätt. Röstassistenten klarar så mycket mer än bara övervaka diskmaskinen eller värma upp ugnen medan du är på väg hem med matvarorna. Den kan bli din egen barista om du säger "Alexa, gör mitt favoritkaffe". Sedan gör Bosch kaffemaskin resten av jobbet. God mat och dryck är aldrig långt borta!

Ett digitalt ekosystem att lita på.

Home Connects växande utbud av uppkopplade tjänster ger total flexiblitet och kontroll via din mobil, oavsett om du vill använda röstassistenten under matlagningen eller göra energisnålare val.

Bekvämt i köket med Home Connect.

Väck din inre mästerkock till liv och upptäck ett enklare sätt att laga välsmakande mat. Tack vare Home Connect kan du göra många saker på en gång i köket. Låt din smarta häll reglera temperaturen automatiskt medan du fokuserar på att krydda och smaka av maten.

En hand håller en smarttelefon som visar fläktinställningarna. I bakgrunden ser vi en panna på en häll, som bidrar till stämningen.

Intelligent matlagning med händerna fria.

Har du någonsin lagat mat med kladdiga fingrar eller hanterat ingredienser som kräver god hygien? Med smarta kökslösningar från Bosch kan du använda köksfläkten och spishällen utan att röra dem. Anslut din Google Home eller Amazon Alexa till Bosch Home Connect-appen och låt röstassistenten hjälpa dig att växla mellan praktisk arbetsbelysning och mysig stämningsbelysning under middagen. Be den att justera utsugseffekten på köksfläkten för optimal luftkvalitet eller ställa in en timer för din matlagning. Naturligtvis kan du också enkelt styra effekten för alla kokzoner via röststyrning på din Bosch Home Connect-spishäll.

En hand som justerar temperaturen på spisen.

Välj rätt inställning med ett knapptryck.

Din smarta induktionshäll och fläkt som är ansluten till Bosch Home Connect-appen ger dig friheten att experimentera i köket. När du eller dina gäster blir särskilt förtjusta i en rätt markerar du den helt enkelt med ett hjärta. Hitta snabbt dina favoriter igen i Bosch Home Connect-appen och återskapa de bästa smakupplevelserna.

En hand håller en telefon som visar funktionsinställningar. I bakgrunden ser vi en panna och en kastrull på hällen, samtidigt som fläkten drar upp ångan.

Frisk luft. Smart samarbete.

Föreställ dig att din köksfläkt och spishäll fungerar tillsammans som en produkt - och nu kan de det! Med Bosch Home Connect och Wi-Fi-anslutning fungerar dina apparater tillsammans helt automatiskt. När du sätter på hällen startar köksfläkten automatiskt. Den inbyggda luftkvalitetssensorn säkerställer att huven stängs av automatiskt när maten är klar. Inställningar som utsugseffekt, recirkulation och drifttid justeras enkelt direkt i appen - så fort ångan försvinner.

En närbild av en smarttelefonskärm som visar en app med alternativet att återställa fettfiltret.

Enkelt underhåll.

Bosch Home Connect-appen håller reda på underhållet av din smarta köksfläkt. Du får ett meddelande på din smartphone i god tid innan fett- och eventuellt kolfilter behöver rengöras, bytas eller regenereras. Med enkla steg-för-steg-instruktioner får du jobbet gjort snabbt. Nu kan du fokusera på matlagningen medan din köksfläkt effektivt tar bort alla matosande lukter.

Smarta vitvaror från Bosch.

Få ut mer av din häll.

Kolla in vårt utbud av Wi-Fi-anslutna hällar och se hur Home Connect kan hjälpa dig att förändra din matlagningsupplevelse med en knapptryckning på en skärm.

För alla spishällar som kan anslutas till Wi-Fi

Få ut mer av din fläkt.

Kolla in vårt utbud av Wi-Fi-aktiverade köksfläktar och se hur Home Connect enkelt kan hjälpa dig att hålla dålig lukt borta från ditt kök.

För alla kåpor som kan anslutas till Wi-Fi

Skräddarsy ditt smarta kök med en av våra partners.

Bosch Home Connect ger dig tillgång till ett brett nätverk av partners för att frigöra ditt köks potential. Integrera röstassistenter, smart energihantering och IFTTT™-automatiseringar enligt dina behov. Möjligheterna är oändliga - skapa dina egna smarta rutiner och gör vardagen enklare med intelligenta lösningar som passar din livsstil.

Foto av en hall mot ytterdörren, på sidan en bänk med en smart högtalare ovanpå. I hörnet står ett praktiskt paraplyställ bredvid upphängda rockar.

Röststyrning.

Anslut Google Home eller Amazon Alexa till Bosch Home Connect och styr dina vitvaror med rösten. Starta diskmaskinen eller brygg en kopp kaffe - allt utan att lyfta ett finger.

En mobilenhet framför ett kök, med en öppen diskmaskin. Telefonens skärm visar meddelandet "if this then that", vilket lägger till en touch av modern bekvämlighet till scenen.

Anpassa till smarta hem med IFTTT™.

Automatisera vardagen med IFTTT™. Skapa rutiner som att tända lampan när maten är klar eller spela din favoritlåt när kaffet är klart.

Home Connect FAQ.

Hur registrerar jag mig på Home Connect?

Ladda ned Home Connect och registrera ett konto.

Hur kopplar jag upp enheten med Home Connect?

Du kan koppla upp enheten via Home Connect-funktionen mot wifi genom att skanna QR-koden. Du hittar den i den bifogade snabbstartguiden. Om du inte har dokumentet behöver du bara klicka på "I don't have a printed guide" och ange E-nr. Eller använd Anslutningsguide på Home Connects webbplats för att hitta QR-koden till din vitvara.

Varför visas inte min Home Connect-vitvara under anslutningen?

Se till att din mobila enhet finns på samma wifi-nätverk som du vill ansluta din Home Connect-vitvara till. Rör det sig om en fläkt och häll måste båda vara kopplade till ditt Home Connect-konto. Om du använder en dual-band router ska du se till att namnen på de två nätverken är olika. Om du använder wifi-förstärkare ska du se till att förstärkaren har ett annat namn är routern och att du ansluter till förstärkaren.

Varför vill inte min Home Connect-enhet ansluta till mitt wifi efter att jag anslutit den till Home Connect-appen?

Om fel inloggningsuppgifter skickas till din Home Connect-enhet av Home Connect-appen kan den kanske inte koppla upp till ditt wifi-nätverk. Prova med att låta enheten glömma nätverket och anslut igen för att se till att du har rätt lösenord.

Jag har tappat bort instruktionerna som kom med min Home Connect-enhet. Var hittar jag dem igen?

Om du inte har dina instruktioner till hands kan du hitta dem på internet här .

Alternativt kan du om du vet E-nr på din enhet trycka på knappen "I don't have a printed guide" under anslutningsprocessen och ange E-nr för instruktioner i appen.

Hur gör jag för att ansluta min Home Connect-vitvara?

Se till att följa installationsguiden för Home Connect som följde med din produkt. Varje produkt kräver olika steg. Dessa steg kan också återfinnas i Home Connect-appen under anslutningen.

Varför vill inte Home Connect-appen ansluta till mitt wifi?

Vissa produkter kommer att söka efter en internetuppkoppling. Under processen kommer din mobila enhet att ansluta till prdduktens wifi-nätverk för att överföra inloggningsuppgifter. Eftersom produkten inte har en internetanslutning kommer den mobila enheten att växla till ett annat nätverk som har det, och avbryta anslutningsprocessen. För att förhindra att det händer aktiverar du flygläge, går tillbaka till wifi-inställningarna och aktiverar wifi igen, så att du är säker på att du är inloggad på routerns wifi.

Varför misslyckas Home Connect-anslutningsprocessen till min wifi?

Kontrollera om du kan gå ut på internet med en annan enhet i ditt hem. Se till att du inte använder mobiluppkoppling för att testa din internetanslutning. Se till att det finns en stark nätverksanslutning där enheten installeras

Varför visas inte mitt wifi-nätverk i Home Connect-appen?

Koppla ur dina routrar (och signalförstärkare/wifi-repeater), och se till att alla lampor slocknar. Vänta 30 sekunder och starta om dem. Vänta tills routern startat om helt och kontrollera anslutningen med en annan mobil enhet. Kontrollera routerns bruksanvisning för mer information.

Home Connect-appen fungerar fortfarande inte. Vad kan jag göra?

Avinstallera och ladda ned den senaste versionen av Home Connect-appen. Därefter kan du starta om din mobila enhet och starta anslutningsprocessen på nytt.

Min Home Connect-enhet vill inte anslutas?

Återställ din Hoem Connect-enhet till fabriksinställningarna. I din bruks- och skötselanvisning hittar du instruktioner för återställning av din enhet.

Finns det minimikrav för min wifi-router?

Home Connect-systemet fungerar med alla wifi-standardroutrar på marknaden som inte är mer än fem år gamla (uppskattningsvis). Av säkerhetsskäl ska wifi-nätverken vara krypterade (WPA- eller WPA2-kryptering). Om ditt wifi-nätverk inte är krypterat kommer du inte att kunna registrera din enhet.

Jag har fått en felkod i appen. Vad betyder den?

Du hittar detaljerade beskrivningar och felsökningsinstruktioner på Home Connects-webbplats. Se alla felkoder.

Skyddar Home Connect mina data?

För att garantera att dina värdefulla data är säkra fungerar Home Connect endast med krypterade wifi-nätverk. På så vis blir det så säkert som möjligt för användaren att använda Home Connect. Det innefattar också regelbundna systemkontroller för att skydda mot professionella hackare.

Vilka operativsystem finns Home Connect för?

Home Connect-appen finns för iOS och Android.

Vilka av Bosch vitvaror har Home Connect?

När du söker efter produkter på Bosch webbplats väljer du Smart Appliance och då visas produkter med Home Connect.

Du kan också kontrollera om Home Connect nämns på produktsidan till en specifik produkt på internet. Du kan också läsa bruksanvisningen till din nya produkt för att kontrollera om den är utrustad med Home Connect.

Prova dina nya Bosch vitvaror hemma i 100 dagar.

Vi vill vara säkra på att du blir nöjd, annars får du lämna tillbaka produkten. Bli medlem i MyBosch och registrera din nya Boschprodukt senast två veckor efter inköp och du får 100 dagar på dig att ta reda på om du är 100% nöjd.

Registrera dig nu

MyBosch ikon för att få åtkomst till Bosch-tjänster
Prova dina nya Bosch vitvaror hemma i 100 dagar.

Vi vill vara säkra på att du blir nöjd, annars får du lämna tillbaka produkten. Bli medlem i MyBosch och registrera din nya Boschprodukt senast två veckor efter inköp och du får 100 dagar på dig att ta reda på om du är 100% nöjd.

Bosch serviceikon för kundsupport och hjälp
Behöver du service?

Av oss får du pålitlig service – före och efter köpet!

0771 – 19 70 00

BSH-Service-SE@bshg.com

Bosch Experience-ikon som ger insikter om varumärket
Upplev Bosch

Upplev kvalitet, prestanda och pålitlighet.

Hitta en Bosch-återförsäljare ikon i den globala navigeringen
Hitta en återförsäljare

Hitta en återförsäljare eller serviceverkstad nära dig!