Användning av cookies

Vår webbplats använder cookies för att du ska kunna lägga varor i kundvagnen, boka en tekniker online och för att vi ska kunna samla in anonym statistik för att hjälpa oss förbättra webbplatsens funktion. Ignorera detta meddelande om du vill fortsätta. Klicka på länkarna till höger för att se mer information om de cookies vi använder och hur du hanterar dina inställningar.

 

Användarvillkor för medlemsklubben MyBosch

Med anledning av den nya Dataskyddsförordningen har vi förtydligat våra avtalsvillkor och vår integritetspolicy, som mer utförligt beskriver hur vi hanterar din personliga information (gäller fr.o.m. 20180525).

Avtalsvillkoren gäller för dig som är medlem i MyBosch. För att kunna administrera ditt medlemskap genom att bl.a. skapa inloggningsfunktion, ge dig möjligheten att följa din köp- och betalningshistorik, genomföra analyser samt kommunicera med dig, kommer vi att behöva samla in och lagra vissa av dina personuppgifter. Vi samarbetar dessutom med ett antal tjänsteleverantörer och kan komma att dela personuppgifterna till dessa när det är nödvändigt för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter hittar du i vår integritetspolicy . För allmänna villkor som gäller generellt för hela Bosch webbplats hänvisar vi till sidan för Allmän Information .

Medlemskap

Medlemskapet i MyBosch är kostnadsfritt och för att få bli medlem måste du vara en privatperson och ha fyllt 18 år samt ha en adress i Sverige. Medlemskapet är personligt och kan inte överlåtas. Du kan när som helst avsluta ditt medlemskap.

Medlemskapet kopplas till en personlig inloggningsfunktion, som du själv skapar.

Väsentliga ändringar i villkoren förmedlas digitalt och läggs ut på www.bosch-home.se.

Kommunikation, förmåner och erbjudanden

Medlemskapet i MyBosch ger dig rätt till att få personligt anpassad kommunikation, personliga erbjudanden och utvalda generella medlemserbjudanden (t.ex. 100 dagar Nöjdkund-erbjudandet). Vi åtar oss även att ge dig anpassade nyheter, produktrekommendationer, inspiration, inbjudningar till event, mm. Medlemserbjudandena i MyBosch varierar och anpassas efter dina inköp och säsong. Bosch kan därför komma att ändra, komplettera eller begränsa innehållet i förmånserbjudandena.

Vi kommunicerar vanligtvis genom e-post men ibland kommunicerar vi även genom digital annonsering på externa webbsidor t.ex. Facebook eller sms.

Vi kommer i första hand att samla in information direkt från dig. Du kan när som helst logga in på MyBosch och uppdatera dina kontaktuppgifter eller avsluta ditt medlemskap.

Baserat på de uppgifter som vi samlar in om dig gör vi en analys på segments-, individ-, eller aggregerad nivå. Uppgifter som vi bl.a. tittar på är din köp- och klickhistorik i vår e-shop, din ålder och bostadsort, vilka produkter som du valt att registrera i MyBosch samt eventuella resultat från nöjdhets- och marknadsundersökningar. Insikterna från analysen kan ligga till grund för vår kommunikation med dig och vilka erbjudanden, förmåner och information som presenteras för dig. De kan också ligga till grund för vilka produkter som lanseras och köps in samt hur vi utvecklar medlemssidan. Genom sådan analys undviker vi också att skicka information till dig som du kan uppfatta som onödig och ointressant. Våra analyser innebär att vi behandlar dina personuppgifter, vilket är nödvändigt för att kunna fullgöra våra åtaganden enligt MyBoschs avtalsvillkor och för att tillgodose vårt berättigade intresse av att kunna utvärdera, utveckla och förbättra våra tjänster och produkter. Vi sparar uppgifterna till dess att medlemskapet avslutas.

Mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter och vilka legala grunder vi har för behandlingen av dina personuppgifter hittar du i vår integritetspolicy .

Villkor för 100 dagar Nöjdkund-erbjudande

För att Bosch 100 dagar NöjdKund-erbjudandet ska gälla behöver du först ha registrerat dig och din Boschprodukt i medlemsklubben MyBosch senast två veckor efter inköpsdatum eller leveransdatum (för de fall produkten levereras vid ett senare tillfälle). För att sedan nyttja Bosch 100 dagar NöjdKund-erbjudandet, måste du ha returnerat produkten senast 100 dagar efter inköpsdatum/leveransdatum. Bosch 100 dagar NöjdKund-erbjudandet gäller endast konsumenter och inte näringsidkare.

Produkten måste vara köpt och slutbetald i en online- eller fysisk butik i Sverige och gäller inte Bosch-produkter som medföljer nyproduktion av lägenhet eller hus. Bosch 100 dagar NöjdKund-erbjudandet omfattar inte heller Tassimo kapselmaskiner. Du behöver spara ditt kvitto samt originalemballaget i fall du vill returnera din produkt (samt leveranskvittens i fall produkten levererats vid ett senare tillfälle än inköpsdatum).

För att returnera produkten behöver du fylla i ett returformulär och ladda upp kvittokopia på din medlemssida i MyBosch (samt leveranskvittens ifall produkten levererats vid ett senare tillfälle än inköpsdatum). Därefter kommer du att få retur- och emballageinstruktioner per mail. Förpacka produkten väl i originalemballaget, så att produkten inte skadas vid transport. Produkten ska vara fullt fungerande och ren vid återlämnandet. Vid retur av en stor hushållsapparat* kommer av Bosch anlitat transportföretag att hämta upp din produkt och vid småelsprodukt** kommer du att få lämna in den till ett av BSHs angivna ombud.

Bosch 100 dagar NöjdKund-erbjudande omfattar inte fraktkostnaden för din retur och därmed behöver du betala en returkostnad på för närvarande 495 kr för en stor hushållsapparat* och 60 kr för en småelsprodukt**. Detta belopp dras mot inköpspriset vid återbetalning. När din retur kommit oss tillhanda kommer du att få dina pengar utbetalda till ditt angivna bankkonto, med avdrag för returkostnaden, inom 4–8 veckor. Om produkten är i obruten förpackning och du vill återlämna produkten inom ramen för butikens dagar för öppet köp så vänd dig först till din butik för att återlämna produkten. Bosch 100 dagar NöjdKund erbjudande begränsar inte din normala produktgaranti och påverkar inte heller dina rättigheter enligt konsumentköplagen.

Om du vill ta bort en sedan tidigare registrerad Boschprodukt, som du har utnyttjat Bosch 100 dagar NöjdKund-erbjudandet på, gör du det enkelt själv under mina produkter när du loggat in på ditt konto. Behöver du hjälp med detta är du alltid välkommen att kontakta oss.

Har du frågor om Bosch 100 dagar NöjdKund erbjudandet, ring oss på 0771-11 22 77. Välj knappval 1–2 i menyn (produktinformation inför köp). Du kan även kontakta oss via kontaktformulär .

* Diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare, kylskåp, frys, kyl/frys, ugn, häll, spis, fläkt, mikrovågsung eller inbyggd espressomaskin.

** T.ex. köksmaskin, fristående espresso, dammsugare, kaffebryggare, vattenkokare, elvisp, handmixer eller hårtork.

Villkor för användning av hemsidan

Informationen på hemsidan är så långt som möjligt korrekt vid publicering. Bosch gör inga utfästelser och lämnar inga garantier för riktigheten i informationen, länkar eller annan information som hämtas från hemsidan. Bosch påtar sig inte heller något ansvar för eventuella felaktigheter eller utelämnade uppgifter i innehållet på hemsidan. All information tillhandahålls och är avsedd att användas med insikten om att Bosch inte kan hållas ansvarig för förlust, skadeståndsskyldighet, skada eller kostnad av något som helst slag som uppkommer helt eller delvis, direkt eller indirekt till följd av användning eller förlitande på sådan information eller på sådan person.

Bosch förbehåller sig rätten att när som helst göra ändringar eller rättelser utan föregående meddelande. Driftsstopp för underhåll m.m. kan förekomma på hemsidan. Bosch ansvarar inte för störningar, avbrott eller andra problem som kan förekomma på hemsidan.

Giltighet och avslut av medlemskap

Ditt medlemskap gäller tillsvidare och du kan när som helst utan någon uppsägningstid säga upp ditt medlemskap i MyBosch genom att logga in på ditt konto under min profil. Bosch förbehåller sig rätten att säga upp medlemskapet vid misstanke om missbruk av medlemskapet. Vid avslut av medlemskapet raderas alla personuppgifter som har samlats in och behandlats för att uppfylla dessa avtalsvillkor. Om särskilda omständigheter föreligger (t.ex. vid dödsfall, sjukdom eller liknande), går det även bra att kontakta oss via careline-se@bshg.com vid uppsägning av medlemskap.

Ändringar och tillägg

Bosch förbehåller sig rätten att när som helst ensidigt göra ändringar i, göra tillägg till eller avlägsna hela eller delar av dessa avtalsvillkor för MyBosch. Det är ditt ansvar att hålla dig uppdaterad på gällande villkor. De senaste avtalsvillkoren finns alltid tillgängliga på Bosch webbsida.

Kontaktinformation

Kom ihåg att du alltid är välkommen att kontakta oss om du har några frågor! För kontaktinformation, vänligen se Kontakt- och Bolagsinformation .